Andullatietherapie

Andullatietherapie is een innovatieve massagemethode op basis van trillingen (20-80 Hz) gecombineerd met infraroodwarmte. Deze therapie wordt ingezet voor pijnverlichting, lymfedrainage, (sport)recuperatie en ontspanning.

Andullatie stimuleert 5 basisfuncties van het lichaam:

1. Energieproductie in de cellen

Via de productie van trillingen wekt andullatie elektrische microstroompjes op in de cellen. Hierdoor wordt de productie van ATP (adenosinetrifosfaat) in de cellen gestimuleerd en verhoogt de hoeveelheid energie in de cellen.

2. Overlapping van pijnsignalen

De positieve signalen van andullatietherapie overlappen als het ware de negatieve pijnsignalen. Andullatie stimuleert ook de aanmaak van endorfines, onze natuurlijke pijnstillers. Dit zorgt dat pijnen snel verminderen.

3. Betere bloedcirculatie

Andulllatie brengt de bloedstroom weer in beweging en zorgt er op die manier voor dat ons lichaam van alle nodige voedingsstoffen voorzien wordt.

4. Activeren van ontspanningsmechanismen

De infraroodwarmte doet bloedvaten uitzetten en door de trilling van de andullatietherapie verbetert de doorbloeding in de spieren. Fysieke spanningen verdwijnen op deze manier snel.Door de activatie van het parasympathisch zenuwstelsel zorgt andullatie ook voor mentale ontspanning.

5. Stilmuleren van de lymfestroom

Lymfevocht speelt een belangrijke rol in de ontgifting van het lichaam. Het lymfesysteem is een van de belangrijkste transportsystemen en voert ook ziekteverwekkers af.

Andullatie stimuleert de lymfestroom en zorgt zo voor een betere stofwisseling en een sterkere immuniteit.

Klinische studies en wetenschappelijke publicaties over andullatietherapie vind je op deze website: www.andullatie.be.